Οκτώ και δέκα ακριβώς χτύπησε σήμερα το κουδούνι. Το πρώτο κουδούνι της χρονιάς. Κι αμέσως όλα τα παιδάκια έτρεξαν στις γραμμές τους. Όλα εκτός από τα πρωτάκια που ακόμη δεν ήξεραν πού πρέπει να πάνε. Ήξεραν όμως οι δασκάλες τους και σε λιγάκι βρήκαν και τα μικρούλια τη θέση τους. Έγινε η προσευχή και αμέσως μετά φορτωμένοι όλοι με τις άδειες σάκες τους άρχισαν να ανεβαίνουν τις σκάλες.
Το ίδιο και η Πρώτη. Η πρώτη του 11ου, το πρώτο τμήμα του 2ου και το δικό μας τμήμα, το Α2. Δηλαδή το δεύτερο τμήμα της πρώτης του δεύτερου δημοτικού σχολείου Ν. Σμύρνης.
Μπήκαμε στην τάξη και ο καθένας κάθισε όπου ήθελε και με όποιον ήθελε.
Πρώτη μας δουλειά να γνωριστούμε. Να γνωρίσουμε τη δασκάλα μας, την κυρία Μαριορή, αλλά και τους συμμαθητές μας. Όλοι είπαν τα ονόματά τους και στο τέλος τα παιδιά βρήκαν ποιος έχει το μεγαλύτερο όνομα. Πώς; Μετρώντας τις συλλαβές με παλαμάκια: Α - να - στα - σί - α. Πέντε συλλαβές παρακαλώ....
Κι έπειτα παίξαμε (γιατί παιδί σημαίνει παιχνίδι και δεν πρέπει να το ξεχνάμε) τη μικρή Ελένη. Μόνο που εμείς Ελένη δεν έχουμε στην τάξη μας κι έτσι αλλάξαμε το παιγνίδι το κάναμε μικρή Μαρία, μικρή Άρτεμι αλλά και μικρό Νίκο και μικρό Γιώργο. Σκοπός μας και πάλι να γνωριστούμε και ταυτόχρονα να ψυχαγωγηθούμε.
Κατόπιν ήρθε η σειρά του σχολείου. Να γνωρίσουμε το χώρο στον οποίο θα περάσουμε τη φετινή χρονιά και οι περισσότεροι θα ζήσουν έξι ολόκληρα χρόνια της ζωής τους. Βγήκαμε λοιπόν στην αυλή και αρχίσαμε τις βόλτες. Πού πίνουμε νεράκι; Πού παίζουμε; Πού μπορούμε να ψωνίσουμε κάτι για να φάμε ή να πιούμε;
Έτσι βρεθήκαμε και στο κυλικείο του σχολείου και γνωρίσαμε τη γλυκύτατη κυρία Μίνα από την οποία θα αγοράζουμε τυρόπιτες, χυμούς και άλλα νόστιμα και υγιεινά για την κοιλίτσα μας.
Έπειτα γυρίσαμε στην τάξη αφού πρώτα βγάλαμε μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες από την πρώτη μέρα των μαθημάτων στα σκαλάκια του σχολείου:
Μερικοί παρακουράστηκαν φαίνεται από τη μεγάααλη βόλτα. Αλλά σε λίγο όλοι πετάχτηκαν όρθιοι ζωηροί ξανά και πολύ χαρούμενοι που είναι πια μαθητές της Πρώτης Δημοτικού και σε λίγο καιρό θα ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν!
Χαρούμενοι και που τόσο όμορφα και καλά παιδάκια θα έχουν συμμαθητές:
Αγκαλιασμένοι με τους καινούριους μας φίλους
Έτσι αγκαλιασμένοι όλοι και αγαπημένοι να συνεχίσουμε όλο το χρόνο στο σχολείο. Να βοηθάμε τους άλλους και να συνεργαζόμαστε με τα άλλα παιδιά και τους δασκάλους μας.
Αργότερα στην τάξη, και αφού βγήκαμε και στο πρώτο μας διάλειμμα, αρχίσαμε σιγά σιγά να μπαίνουμε στο πρόγραμμα του σχολείου. Διηγηθήκαμε εντυπώσεις από τις καλοκαιρινές διακοπές, βρήκαμε λέξεις που θυμίζουν το καλοκαίρι, τις γράψαμε στον πίνακα, τις συλλαβίσαμε, βρήκαμε την πρώτη φωνούλα, καταγράψαμε τι μας άρεσε και τι όχι από την τάξη μας, συνεργαστήκαμε με την ομάδα μας για να γράψουμε λέξεις που θυμίζουν σχολείο. Ζωγραφίσαμε έπειτα μια όμορφη εικόνα από τις διακοπές και την κρεμάσαμε στη "μπουγάδα του Ζωγραφούλη".
Ξέρετε... μέσα στην τάξη μας υπάρχουν εκτός από μας, τα παιδιά, και μερικοί ακόμη φίλοι μας. Ο Λεξούλης, ο Αριθμούλης, ο Μπαλονούλης, ο Ζωγραφούλης... και περιμένουμε και μερικούς ακόμη, όπως για παράδειγμα το Γλαράκι της HELMEPA και πολλά ακόμη ζωάκια. Ο καθένας τους έχει τη δική του γωνίτσα μέσα στην αίθουσα και την έχει στολίσει με τα δικά του όμορφα παιγνίδια. Καρτελίτσες με λέξεις και γράμματα ο Λεξούλης, σκαλίτσα με αριθμούς και εικόνες με νομίσματα ο Αριθμούλης, κουτί με χρώματα ο Ζωγραφούλης και ο Μπαλονούλης με όμορφα μπαλόνια που τα πετάει ψηλά και ανεβάζει κι εμάς μαζί τους σε καινούριους κόσμους. Και μαζί θα ανεβάζουμε και τα έργα τα δικά μας στις "μπουγάδες" που έχουν απλώσει οι φίλοι μας. Σε σκοινάκι αληθινό και με κανονικά μανταλάκια. Σκοπός μας να στολίσουμε την τάξη αλλά και να θαυμάζουμε ο καθένας τα έργα που έφτιαξαν τα άλλα παιδιά.
Αν ανοίξετε ένα λεξικό για μεγάλους, θα βρείτε μια όμορφη λέξη που περιγράφει αυτή τη διαδικασία: Ώσμωση. Κανονικά αφορά τη χημεία αλλά το ίδιο ισχύει και για τις ιδέες και τις σκέψεις. Ο καθένας έχει τις δικές του σκέψεις και τις δικές του ιδέες αλλά η αλληλεπίδραση με τις σκέψεις και τις ιδέες των άλλων τον βοηθάει να τις πλουτίζει και να τις διαμορφώνει κάθε μέρα και πιο ωραία. Ιδιαίτερα χρήσιμη λένε οι παιδαγωγοί πως είναι η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα ίδια τα παιδιά, γι' αυτό κι εμείς στην τάξη μας θα δουλεύουμε ομαδικά και με τη μέθοδο που ονομάζεται ομαδοσυνεργατική. Βεβαίως η δασκάλα μας θα έχει το δικό της ξεχωριστό ρόλο αλλά κι εμείς τα πιτσιρίκια θα βοηθάμε να γίνεται καλύτερα το μάθημα. Λίγο στην αρχή, όλο και περισσότερα αργότερα. Ώσπου στο τέλος θα μπορούμε μόνοι μας να συνεχίσουμε το δρόμο για τη μάθηση και τη γνώση. Αυτός λένε πως είναι και ο σκοπός της αγωγής. Να μας ετοιμάσει για τη ζωή ώστε κάποια μέρα να μπορούμε να πετάξουμε με τα δικά μας φτερά. Εδώ και πάλι θα σας θυμίσουμε τον Μπαλονούλη και τα μπαλονάκια του. Είναι αυτός που θα μας θυμίζει πως κάθε μέρα πρέπει όλο και πιο ψηλά να ανεβαίνουμε. Όλο και πιο πάνω.
Αυτά και άλλα πολλά κάναμε την πρώτη μέρα στην τάξη. Κι ελπίζουμε όλα τα παιδάκια να πέρασαν όμορφα τη μέρα αυτή τη σημαντική. Όμορφα να περάσουμε και όλες τις άλλες μέρες στο σχολειό. Χαρούμενοι, αγαπημένοι και συνεχώς να μαθαίνουμε καινούρια πράγματα:
ΝΑ ΖΟΥΜΕ - ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ - ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!
όπως έγραψε και ένας μεγάλος παιδαγωγός, ο Λέο Μπουσκάλια, που θα παρακαλέσουμε όλους τους μεγάλους να βρούνε το βιβλίο του και να το μελετήσουν. Έτσι θα καταλάβουν καλύτερα πώς θα περάσουμε φέτος τη χρονιά μας στο σχολείο και τι σημαίνει να μαθαίνεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου