Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Γιορτές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Γιορτές. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ




Με μια σεμνή και όμορφη τελετή τίμησε και φέτος το σχολειό μας την επέτειο του Πολυτεχνείου. Την 35η επέτειο...

Πότε αλήθεια πέρασαν τόσα χρόνια; Όσα χρόνια όμως και αν περάσουν τα μηνύματα του Πολυτεχνείου θα παραμένουν πάντα επίκαιρα. Γι' αυτό και τα παιδιά μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να τιμήσουν τους νέους εκείνους και μεσήλικες του σήμερα που έδωσαν αυτό τον ηρωικό αγώνα. Κι ακόμα περισσότερο εκείνους που έδωσαν την ίδια τους τη ζωή. Αυτούς που έμειναν για πάντα νέοι αλλά και αιώνια σύμβολα για τους νέους κάθε εποχής και κάθε τόπου.



Την παρουσίαση της γιορτής ανέλαβαν φέτος οι μαθητές της Ε΄ τάξης και με τη βοήθεια της δασκάλας τους, της κ. Γιούλας Γομάτου και του μουσικού μας, του κ. Νίκου Νικολόπουλου, κατάφεραν να κερδίσουν το θαυμασμό και το χειροκρότημα όλων.





Το αφιέρωμα που ετοίμασαν ήταν πλούσιο σε τραγούδια που αφενός οι δροσερές φωνές των παιδιών και η μουσική συνοδεία από τον κ. Νικολόπουλο:



και αφετέρου οι γνωστοί σε όλους μας στίχοι τους, ξύπνησαν μνήμες εκείνων των τριών ημερών του Νοέμβρη του '73. Πολλά ήταν και πάλι τα μάτια που βούρκωσαν συγκινημένα. Γιατί ζουν ακόμη ανάμεσά μας πολλοί άνθρωποι που έζησαν από κοντά το Πολυτεχνείο. Και κάποιοι που άφησαν εκεί σφραγίδα ανεξίτηλη και το δικό τους αίμα ή το δάκρυ... Το Πολυτεχνείο είναι και για το λόγο αυτό μια ιδιαίτερη εθνική γιορτή, μια γιορτή πιο ζωντανή από τις άλλες.



Φαίνεται πως αυτό το κατάλαβαν ως και τα Πρωτάκια μας που με ιδιαίτερη προσήλωση παρακολούθησαν τη γιορτούλα της Πέμπτης αλλά και με μεγάλο ενθουσιασμό χτυπούσαν τα μικρά τους χεράκια κάθε που τελείωνε ένα ποίημα ή ένα τραγούδι.



Ιδιαίτερα πετυχημένα και τα σκηνικά. Λιτά μεν αλλά με τη δύναμη των συνθημάτων του Πολυτεχνείου:

ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Τρεις λέξεις, αλλά τι λέξεις; Φωτιά... Και πάνω πάνω το:

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

Το θρυλικό σύμβολο του σταθμού του Πολυτεχνείου που εκείνες τις μέρες κατάφερε να φέρει την άνοιξη στη καρδιά του φθινοπώρου. Να ξαναφέρει την ελπίδα στους Έλληνες που στέναζαν στα νύχια της απαίσιας χούντας.



Ανάμεσα στα τραγούδια και τα ποιήματα, τα παιδιά διάβασαν το Χρονικό του Πολυτεχνείου για να θυμηθούν οι μεγάλοι και να μάθουν οι νέοι τι έγινε τότε και γιατί ακόμη σήμερα ανεβαίνουν δάκρυα στα μάτια μας μια τέτοια μέρα.

Θερμά συγχαρητήρια από όλους μας τόσο στους μαθητές της Πέμπτης όσο και στους δασκάλους τους για την ωραία γιορτή που παρουσίασαν.

Κι ευχή προς όλους να κρατάνε πάντα ζωντανό το μήνυμα το Πολυτεχνείου. Την αγάπη δηλαδή την ασίγαστη για λευτεριά και δημοκρατία. Γιατί μόνο έτσι έχει νόημα το σύνθημα:

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ!

Όταν όχι μόνο λέμε όμορφα ποιήματα και τραγούδια και λόγια για τις γιορτές του έθνους μας, μα είμαστε αποφασισμένοι αν χρειαστεί να επαναλάβουμε κι εμείς τα κατορθώματα των ηρώων.


Powered by eSnips.com

Ένα μικρό ηχητικό απάνθισμα από τη γιορτή του σχολείου μας.


  • Δείτε το περσινό μας αφιέρωμα στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, στο blog ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ

  • Επίσης μπορείτε ΕΔΩ να δείτε βίντεο από την περσινή γιορτή του σχολείου μας.


Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας


Παραμονή σήμερα της μεγάλης επετείου, της 28ης Οκτωβρίου 1940! Το σχολείο μας, όπως και όλα τα άλλα ελληνικά σχολεία, φόρεσε τα γιορτινά του και διοργάνωσε γιορτή μνήμης και τιμής στους ήρωες του Σαράντα.



Πρωταγωνιστές οι μαθητές της Τετάρτης και της Τρίτης τάξης και συνεργάτες τους στην προσπάθεια οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Δρακούλα Άρτεμις, κ. Σεβαστού Μάρω καθώς και ο μουσικός μας ο κ. Νίκος Νικολόπουλος.

Τη γιορτή προλόγισε η διευθύντρια του σχολείου μας, κ. Καλλιόπη Τσαουσίδου.

Η γιορτή ξεκίνησε με την καθιερωμένη προσευχή και αμέσως μετά η δασκάλα της πρώτης, κ. Μαρία Λαμπρίδου, εκφώνησε τον πανηγυρικό της ημέρας.


Ακολούθησε η παράδοση της σημαίας στους μαθητές της έκτης τάξης που αρίστευσαν και που αύριο με τιμή και καμάρι θα την κρατήσουν στην παρέλαση.


Στη συνέχεια τα παιδιά της Τρίτης και της Τετάρτης ανέλαβαν να ζωντανέψουν τις μνήμες εκείνων των ημερών που η πατρίδα μας έγραψε χρυσές σελίδες τόσο στη δική της όσο και στην παγκόσμια ιστορία. Ποιήματα, τραγούδια, σκετς! Όλα τα είχε η γιορτή και από παντού ακούγονταν μπράβο για τα μικρά Ελληνόπουλα που με ψυχή και λεβεντιά τίμησαν τους ήρωες της εποποιΐας του 1940.



Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε και ο στολισμός της αίθουσας τελετών που και πλούσιος ήταν αλλά και ξεσήκωνε ρίγη συγκίνησης στους παρισταμένους καθώς ανάμεσα στα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκε και έντυπο υλικό από τον πολεμικό τύπο εκείνης της μεγαλειώδους εποχής.



Στο κλίμα του ενθουσιασμού συμμετείχαν και τα Πρωτάκια που με κατάνυξη παρακολούθησαν όλη τη γιορτή και όταν η στιγμή το απαιτούσε κυμάτιζαν με συγκινημένα τα σημαιάκια τους.

Στα ηχητικά ντοκουμέντα που ακολουθούν μπορείτε να ακούσετε δύο μικρά αποσπάσματα από τα τραγούδια της γιορτής μας, τη Γαλανόλευκη Σημαία, που μην ξεχνάμε κι αυτή γιόρταζε σήμερα, και μία στροφούλα από το πασίγνωστο "Κορόιδο Μουσολίνι". Συμπεριλάβαμε επίσης και τρία τραγούδια της μεγάλης Σοφίας Βέμπο, της τραγουδίστριας της Νίκης, πώς θα μπορούσαμε να την ξεχάσουμε;


Powered by eSnips.com


Οφείλουμε πάντως να πούμε ότι το τραγούδι που συγκίνησε περισσότερο και έφερε δάκρυα στα μάτια ήταν ο Μελαχρινός Ναπολιτάνος:

Μελαχρινέ Ναπολιτάνε
ο πόλεμος είναι φριχτός
εσύ μαχαίρωσες τον Πάνο
μετά σε σκότωσε κι αυτός

Τώρα κοιμάστε αγκαλιασμένοι
όπως το θέλησε ο θεός
να 'ναι οι λαοί αδελφωμένοι
Μαύροι , λευκοί , ένας λαός

Εσύ στη Νάπολη μπαρμπέρης
κι αυτός ψαράς στο Αιτωλικό
να μάθεις δεν θα καταφέρεις
πώς φτάσατε στο φονικό

Γύρισα εκείνη τη στιγμή τα μάτια μου στη γλυκιά μας κυρία Μίνα, την υπεύθυνη του κυλικείου μας, που κατάγεται από τη γειτονική μας Ιταλία. Είχε βουρκώσει... Μα ναι, τέτοιες γιορτές θα πρέπει πάνω από όλα να διδάσκουν τη φιλία ανάμεσα στους λαούς και την πίστη στην ειρήνη. Για να μπορούν οι άνθρωποι να ζούνε όπως το θέλησε ο Θεός:

Να ' ναι οι λαοί αδελφωμένοι, μαύροι, λευκοί, ένας λαός!

Με τέτοια συναισθήματα, μνήμης και τιμής στους ήρωες αλλά και αγάπης στα πανανθρώπινα ιδανικά φτάσαμε στο φινάλε της γιορτής και το παρατεταμένο χειροκρότημα υπογράμμισε την επιτυχία των παιδιών σε όλα τα μικρά και τα μεγάλα της γιορτής. Ήταν πραγματικά όλα τέλεια! Μπράβο παιδιά! Μπράβο και στις δασκάλες σας και στον κύριο Μουσικό που σας βοήθησαν για να μας παρουσιάσετε αυτή την υπέροχη γιορτή.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα


Συνεργασία με τους γονείς: Την πρώτη Πέμπτη κάθε μήνα και ώρα 13.30